Folketingsvalg 2022

Mette Lene Jensen - kandidat for Venstre i Nordsjælland

Ærlighed fremfor populisme. Folketinget skal arbejde for Danmark og os, borgere. Ikke for egen vindings skyld. Regler skal hjælpe og ikke være til for bureaukratiets skyld

Mette lene jensen

1. viceborgmester, kandidat til Folketinget for Venstre i Nordsjælland
E-mail: mje11@helsingor.dk

Som 1. Viceborgmester og medlem af Helsingør Byråd de sidste 9 år, er jeg DIN lokale stemme. Politisk brænder jeg for klima, miljø og ældreområdet. Jeg er Cand.Polit og gift med Mads Jessen Jensen, der er murermester. Sammen har vi 3 voksne sønner. Ordentlighed, flid og høj faglighed kendetegner mit politiske arbejde. Det vil jeg tage med mig i Folketinget.

Klima, miljø og bæredygtighed

Danmark skal være førende i klimakampen. Vi skal løsrive os fra russisk gas og tænke i vedvarende energi fra sol, vind og hav. Staten skal bidrage til energiforbedrende tiltag, så borgere, kommuner og erhvervsliv kan blive så miljøvenlige som mulige. Ingen kan alene - men sammen kan vi.

Sundhed, omsorg og tryghed

I sundhedsvæsenet skal du sættes først. Vi skal være trygge ved, vi får den hjælp, omsorg og pleje, vi har behov for – ung som ældre. Vi skal ikke kun tale om det, men sikre det. Ligesom vi skal sikre tryghed og Danmarks sikkerhed.

Erhvervslivet skaber økonomi

Højt skattetryk er ikke vejen frem. Erhvervslivet skaber vækst - ikke det o entlige. Alle, der kan, skal bidrage til fællesskabet. Det skal kunne betale sig at arbejde. Infrastruktur og kollektiv trafik, som Kystbanen, skal styrkes, så det f.eks. er nemt at komme på arbejde.